torstai 25. lokakuuta 2012

Pariisia ja luonnetestausta (Pessi) Viikko 24 (4.- 10.6.)


Viikolla 24 olin jo kesälomalla (tai työttömänä) ja ihana ihana aviomieheni oli ostanut minulle yllätyksenä Pariisin matkan. Kävin Pariisissa kielikurssilla yläasteen jälkeen ja olen siitä lähtien halunnut sinne takaisin. Mies ei ole Pariisista innostunut, joten matka oli yllätys siinäkin mielessä. Ihana ihana Pariisi keväällä on kyllä sellainen juttu jonka toivoisin kaikkien kokevan joskus. Ruoka oli hyvää (en ole ikinä ennen syönyt yhtä hyvää ankkaa!) ja nähtävyydet sitä mitä kaipasinkin. Mentiin aika miehen ehdoilla kun se oli Pariisissa kuitenkin ekaa kertaa ja mulle kaupunki oli edes jossain määrin tuttu jo valmiiksi. Mulle rakkain paikka tuolla Notre Dame ja Seinen varsi, mutta pyörähdettiin me katsomassa Eiffeliä, riemukaarta ja Louvren aarteitakin. Viimeisenä iltana käveleskeltiin Moulan Rougen lähettyvillä. Pariisissa musta parasta onkin kaupungin tunnelma. Sellainen vähän boheemi ja rento paikka ainakin mulle. Kaikille löytyy jotain ja uusi ja vanha kulkevat käsikädessä. 

Reissuun lähtiessä sama ihana aviomies osti mulle kameraan pyöröpolarisaatiosuotimen (toimivan) ja sitä käyttelin mm. Notre Damen kuvaamiseen. Rakastan kirkkoa joka on täynnä yksityiskohtia (oi räystäspirut! Miksei meillä ole kirkoissa räystäspiruja?) ja rakastan pyöröpolarisaatiosuotimen avulla saatavia rikkaita värejä. Viikon kuvaksi siis tämä:




Koirakuvia tuli otettua vähän vähemmän kun viikosta valtaosa meni reissussa. Lennot Pariisista kotiin takkusivat urakalla kun ensin koneessa oli moottorivika jonka korjaamista odoteltiin reilu pari tuntia (jolloin tietysti myöhästyttiin Kööpenhaminan jatkolennolta Ouluun) ja sitten Köpiksenkin koneessa oli vikaa eikä sekään lähtenyt ajallaan. Lopulta lensimme Helsingin kautta ja tulin kotiin sillä vihoviimeisellä Oulun koneella. Perillä laukku rikki ja kotona vasta kahden jälkeen... Väsyneenä, nälkäisenä ja aika kiukkuisenakin ajoittain siis taittui kotimatka. Onneksi mies ei joutunut samaan prässiin sillä oishan se nyt ollut aika väärin jos se ois joutunu kuuntelemaan mua siinä tilassa... (mies siis jatkoi suoraan työmatkalle ja erottiin lentokentällä). Toisaalta Köpiksen kentällä oli oikeasti ihan kivaa. Siellä oli vaikka ja mitä (mm. hienoja koriste-esine norsuja joista saadut tuotot käytetään norsujen hyväksi!) ja kun laukun sai työnnettäviin kärryihin niin selkäkin säilyi suht ok kunnossa (tosin siinä parissa tunnissa kävelee muuten aika älyttömästi siellä kentällä jos ei oo oikeasti ostamassa mitään). Ruoka oli hyvää ja ilmapiiri muiden odottajien kesken alkoi olla jo aika hilpeä. Mä lellin tämmöistä koiranpentua siellä (ja lupasin omistajalle kuvat ja oon hukannu yhteystiedot... hyvä minä!):

Toinen koirajuttu tältä viikolta oli Pessin luonnetesti. Pessi on kaverin koira ja aika hauska tyyppi. Luonnetestit on aina aika mielenkiintoisia seurattavia eikä Pessin testi ollu poikkeus. Kovassa auringon paisteessa mustastakin koirasta sai esille ilmeenkin. Pessi katsoo emäntää kohti ja näyttää mun silmiin hiukan huolestuneelta. Pessista hyvät kuvat ovat aina hakusessa joten taidan valita viikon kuvaksi tämän: 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti